27 jan

inget va kvar och jag kände mig klar beredd att få ge mig av till slut,
 bara bort från den dröm som jag hade för mig själv och jag trodde jag delade med dig.
jag ser dig springa emot mig på fältet och de e svårt att förstå att du en gång var min.
blev våra öden som livet och döden då ska jag gå så att du kan stanna kvar och leva igen.


lätt mot min kropp med din mun mot min hals så bar jag dig hela vägen hem, jag var trött men du sov och din hud var ännu varm efter lekar du aldrig lekt förut.

orkar jag vänta när himlen begär mig ska jag bli kvar där i kylan när allt kan bli mitt så ta de du saknar, min kropp eller vilja, jag kan ge bort hela livet för en dag, om himlen blir min.

visst kan jag blekna i skuggan av ett liv, jag blev bara bländad av de jag såg.
bilden är fastbränd, min längtan var så stark, och var det ett lån, e jag fattig nu.

fördes du bort för ett löfte du gav, så blek när du såg mig komma fram,
han förstod vad han såg när du vred dig ur hans grepp och jag visste att sanningen var nu.
om jag har fel nu så går du ifrån mig om jag har rätt ska jag slåss för en lögn som var din,
förneka mig aldrig med tystnad och rädsla, vad har vi kvar om gömmer de vi vet.
då finns ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0