28 okt

grabbarna sover, alla grabbar. ska snart lägga mig jag oxå.
william fick spruta idag, två stycken. en ny som dom kommit på. gick bra, den första sprutan reagera han knappt på men den andra va lite jobbigare.
förkyld e man igen oxå.. grabbarna blir snuviga och jag deckar. rättvist? men fick lite tröst av kina mat idag iaf. och såklart så åt man så mkt att man nästan spydde.. men de e gott =) helvete vilken period isac e inne i nu. gnäll gnäll.. skrik skrik.. gah! men men, de hör väl till. blir väl människa av honom oxå till slut =)
imorgon vet jag inte va som händer.. jimmy börjar jobba imorgon igen, sen iväg och bes bilen vid 17. så händer nog inget speciellt tror jag. får se.

 

pappa
någonstans längs gatan
kommer våra vägar att korsas igen
det spelar ingen roll vart
men jag vet att vi kommer att ses igen

och jag önskar att du kunde lyfta upp mig mot skyarna
så som du alltid gjorde när jag var liten
jag önskar att jag fick sitta i ditt knä igen
i soffan framför TVn och känna dig andas

jag vill höra dig sjunga igen
så som du alltid gjorde när du donade i hemmet
jag vill se dig se sådär finurlig ut i blicken
du vet, så som du alltid gjorde när du drog ett larvigt skämt

jag vill höra dina kloka råd igen
att du ska fylla min skalle med kunskap
att du ska fylla mitt hjärta med värme, kärlek
för de är så tomt där nu

det är tomt i mitt hjärta
men fullt på samma gång
tomt efter din plötsliga bortgång
men fullt utav minnen och kärlek
fullt utav dig

jag önskar att du hjälpte mig dra på mig min overall
att du skottade stora högar av snö
som vi kunde kasta oss i, du och jag
jag önskar du kunde dra mig i pulkan
för ingen kan dra så fort, så bra som du

jag önskar att jag fick se dig laga saker i hemmet
sitta och hamra, skruva och limma
nu ligger din verktygslåda där
en låda av minnen

jag är rädd för att sova
rädd för drömmarna där du är så nära
för i verkligheten är du så långt borta

jag önskar att jag fick krypa ner bredvid dig och mamma igen
du vet, så som jag alltid gjorde jag när var liten
och hade drömt onda drömmar
jag saknar din trygghet
din kärlek

men någonstans längs gatan
kommer våra vägar att korsas igen
det spelar ingen roll vart
men jag hoppas att det blir snart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0